Obsah
Odbor financí
Členění odboru:
- Úsek účetnictví
- Úsek daní a poplatku
- Úsek pokladny
- Úsek školství a financování škol
- Úsek rozpočtu
Úkoly v samostatné působnosti, které jsou trvale svěřeny
Úsek účetnictví
- provádí finanční vypořádání se státním rozpočtem na daný rok,
- zajišťuje agendu spojenou s poskytováním půjček z Fondu rozvoje bydlení města Kravaře,
- zajišťuje agendu spojenou s povoláním a organizováním sbírek určených k veřejným účelům v případech, kdy organizátorem je město,
- zpracovává podklady pro přijetí úvěrů, zajišťuje jejich splátky,
- zpracovává finanční analýzy jak v příjmové tak ve výdajové části,
- řídí peněžní toky a provádí zhodnocování dočasně volných finančních prostředků,
- vede účetnictví o vlastním hospodaření města, o majetku včetně akcií a podílů,
- zpracovává stanovené účetní výkazy a zajišťuje jejich sumarizaci za město,
- vyhotovuje roční a jednorázové statistické výkazy,
- zabezpečuje styk s peněžními ústavy,
- zřizuje a ruší účty v peněžních ústavech,
- připravuje a zpracovává ve spolupráci s tajemníkem a vedením města Kravaře směrnice, týkající se účetnictví,
- vede evidenci daňových a účetních dokladů a smluv, z nichž vyplývá finanční plnění, vede evidenci nájemného a kupních smluv na pozemky, prodané domy, nebytové prostory, včetně úhrad,
- vede centrální evidenci písemností týkajících se poskytování půjček z fondů města, poskytování dotací na základě rozhodnutí orgánů města, pokud nejsou evidovány jiným útvarem,
- vede centrální evidenci písemností týkající se činnosti finančního výboru zastupitelstva města,
- zpracovává podklady pro jednání finančního výboru,
- zpracovává zápisy z jednání finančního výboru,
- vede centrální evidenci směnek a šeků,
- eviduje akcie v majetku města,
- vydává a eviduje příkazové bloky včetně jejich vyúčtování,
- vede centrální evidenci písemností týkajících se přezkoumání hospodaření obce,
- zpracovává přiznání k dani z příjmů právnických osob.
- měsíčně zpracovává přiznání k dani z přidané hodnoty,
- zpracovává závěrečný účet města,
- provádí finanční vypořádání s přidělenými účelovými finančními prostředky,
- zpracovává dokladovou inventarizaci,
- zpracovává knihu došlých faktur,
- zpracovává knihu vydaných faktur,
- zpracovává evidenci psů,
- zpracovává smlouvy vyplývající z poskytnutí půjčky,
- zpracovává vnitřní předpisy na úseku účetnictví,
- vydává a eviduje příjmové pokladní doklady pro jednotlivé dílčí pokladny,
- zasílá měsíční zpracování hospodaření města na ČSÚIS,
- zasílá čtvrtletní zpracování pomocného analytického přehledu na ČSÚIS,
- měsíčně zpracovává kontrolní hlášení k dani z přidané hodnoty,
- provádí účetní záznamy pro potřeby Pomocného analytického přehledu,
- zpracování roční výkaz Seznam účetních jednotek patřících do dílčího konsolidačního celku státu.
Úsek daní a poplatku
- provádí roční finanční vypořádání se státním rozpočtem (daně a poplatky),
- vede evidenci správních poplatků na svěřeném úseku,
- vymáhá pohledávky v působnosti svého odboru,
- zpracování evidenci pokutových bloků, včetně ročního vyúčtování.
Úsek pokladny
- zajišťuje agendu vedení pokladny MěÚ.
- zajišťuje agendu přísně zúčtovatelných tiskopisů.
Úsek školství, příspěvkové organizace, dotace z rozpočtu města
- projednává s řediteli škol koncepci rozvoje škol a další podmínky podle zákona č. 561/2004 Sb., Školský zákon, ve znění pozdějších novel, jejichž zřizovatelem je město Kravaře,
- spolupracuje se školskými zařízeními při zajišťování úkolů, souvisejících s dodržováním právních předpisů v oblasti školství a zajišťuje následnou kontrolu,
- rozhoduje o přijetí opatření na základě výsledků České školní inspekce v předškolních zařízeních, školách a školských zařízeních, které zřizuje město,
- ve spolupráci s místostarostou se podílí na předložení ke schválení Radě města návrhů platových výměrů ředitelů školských příspěvkových organizací,
- ve spolupráci s místostarostou se podílí na předložení ke schválení Radě návrhů odměn ředitelům školských příspěvkových organizací,
- archivuje zřizovací listiny příspěvkových organizací města Kravaře,
- zajišťuje ve spolupráci s místostarostou platovou agendu pro ředitele škol dle platných právních předpisů,
- vede centrální evidenci písemností týkajících se poskytování půjček z fondů města, poskytování a vyúčtování dotací na základě rozhodnutí orgánů města, pokud nejsou evidovány jiným útvarem,
- zpracovává a předává krajskému úřadu návrhy rozpisů rozpočtů finančních prostředků státního rozpočtu dle § 161 odst. 7 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších novel,
- plní úkoly uložené zastupitelstvem, radou a tímto organizačním řádem ve vztahu k těmto příspěvkovým organizacím a organizačním složkám města finančně usměrňuje činnost těchto organizací:
- Základní škola Kravaře, příspěvková organizace, Komenského 14/685, 747 21, Kravaře,
- Základní škola Kravaře-Kouty, příspěvková organizace, Bolatická 9/97, 747 21, Kravaře část Kouty,
- Mateřská škola Kravaře, příspěvková organizace, Petra z Kravař 9/3165, 747 21, Kravaře,
- Mateřská škola Kravaře-Kouty, příspěvková organizace, Hlučínská 189/256, 747 21, Kravaře část Kouty,
- Základní umělecká škola Ivo Žídka Kravaře, příspěvková organizace, Ivana Kubince 5, 747 21 Kravaře, část Dvořisko,
- Centrum volného času Kravaře, příspěvková organizace, Náměstí 20, 747 21, Kravaře,
- Domov pro seniory sv. Hedviky-Kravaře, příspěvková organizace, Alejní 375/22, 747 21 Kravaře,
- Městský aquapark Kravaře, příspěvková organizace, Kostelní 2075/28B, 747 21, Kravaře,
- zabezpečuje úkoly v plnění zákona o finanční kontrole.
Úsek rozpočtu
- sumarizuje návrh rozpočtu, dle požadavků jednotlivých správců rozpočtu, a předkládá ke schválení v orgánech města (rozpočet města na daný kalendářní rok),
- zpracování rozpočtová opaření dle požadavků jednotlivých správců rozpočtu a předkládá ke schválení v orgánech města,
- zabezpečuje rozpis schváleného rozpočtu a navedení do systému výkaznictví,
- zabezpečuje rozpis schválených rozpočtových opatření a navedení do systému výkaznictví,
- zpracování rozpočet Fondu rozvoje bydlení,
- zpracování rozpočtový výhled,
Úkoly ve vztahu k výborům, komisím a zvláštním orgánům obce
Zabezpečuje organizačně technické a administrativní práce související s činností:
- finančního výboru.
Úkoly v přenesené působnosti
V oblasti přenesené působnosti zabezpečuje činnosti příslušející městskému úřadu a působnost, která je zákonem svěřena pověřeným obecním úřadům a obecním úřadům s rozšířenou působností (§ 64 a § 66 zákona o obcích), pokud je nevykonávají zvláštní orgány nebo komise, a to:
- Kontroluje účelové využití dotací ze státního rozpočtu a státních fondů a rozpočtu kraje,
- povoluje veřejné sbírky prováděné na území města a provádí kontroly jejich vyúčtování,
- povoluje tomboly a loterie provozované na území města, vykonává státní dozor a kontroluje jejich vyúčtování, Sb., O státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů,
Přestupky a správní delikty, které odbor projednává:
- ukládá pokuty za porušení zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších novel a zajišťuje jejich vymáhání do fáze soudního řízení,
- další přestupky a správní delikty v působnosti odboru,
Vztah k rozpočtu města
- Zabezpečuje nakládání s prostředky svěřenými rozpisem rozpočtu města Kravaře na daný kalendářní rok.
V oblasti přenesené působnosti
- zabezpečuje činnost příslušející městskému úřadu a působnost, která je zákonem svěřena pověřeným obecním úřadům a obecním úřadům obcí s rozšířenou působností
Přestupky a správní delikty, které odbor projednává:
- přestupky na úseku školství a výchovy mládeže.
Rozsah metodické činnosti:
- provádí metodickou a konzultační činnost pro zaměstnance zajišťující činnost v oblasti předškolních zařízení, škol a školských zařízení.
Osoby
Jméno | Funkce | Telefon |
---|---|---|
BAĎURA Lukáš, Bc. | Vedoucí odboru financí | 553 777 901 |
SVAČINOVÁ Jana, Ing. | příspěvkové organizace, dotace z rozpočtu města | 553 777 906 |
VILÁŠKOVÁ Alena | úsek účetnictví, úsek daní a poplatků | 553 777 940 |
LATOŇOVÁ Jana | úsek pokladny | 553 777 939 |
GILÍKOVÁ Tereza | úsek účetnictví | 553 777 904 |