Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Kravaře
MěstoKravaře
město plné života

Úsek životního prostředí

Členění oddělení

  • vodoprávní úřad
  • úsek ochrany přírody a krajiny, ochrany zemědělského půdního fondu, environmentální osvěty
  • úsek ochrany ovzduší a odpadového hospodářství
  • úsek lesního hospodářství, myslivosti a rybářství

Vztah k výborům zastupitelstva města, komisím rady města a zvláštním orgánům

Zajišťuje organizačně technické práce:

  • povodňové komise obce s rozšířenou působností.

Ostatní

Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

  • poskytuje informace vztahující se k působnosti oddělení. Nahlížení do spisu se řídí ustanoveními správního řádu a zvláštního právního předpisu (§ 68  zák. č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě).

Zabezpečuje spisovou, archivní a skartační službu v souladu s příslušnými předpisy.

V oblasti přenesené působnosti zabezpečuje činnost  příslušející městskému úřadu a působnost, která je zákonem svěřena pověřeným obecním úřadům a obecním úřadům obcí s rozšířenou působností.

Vodoprávní úřad

Podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, ve znění pozdějších novel, na území města Kravař a jeho místních částí:

  • provádí úpravy, omezení, zákazy dle ust. § 105 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, ve znění pozdějších novel.

Podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, ve znění pozdějších novel, na území správního obvodu obce s rozšířenou působností:

  • vydává povolení k nakládání s vodami a k dalším činnostem,
  • vydává stavební povolení, společné povolení, změny, zrušení, souhlas, společný souhlas, zkušební provoz a kolaudaci k vodním dílům, souhlasy ke stavbám a činnostem, vyjádření ke stavbám a činnostem,
  • stanovuje ochranná pásma vodních zdrojů,
  • koordinuje  činnosti  při ekologických haváriích,
  • koordinuje protipovodňové opatření v dílčích povodích,
  • plní další povinnosti dle zákona a dle místní a věcné příslušnosti,
  • vykonává vodoprávní dozor nad vodními díly,
  • schvaluje provozní a manipulační řády vodních děl rozhodnutím,
  • periodicky předává požadované údaje na příslušné státní organizace (Katastrální úřad, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí),
  • zaujímá stanoviska k ÚPD, projektům a investičním záměrům,
  • schvaluje havarijní plány a potvrzuje soulad povodňových plánů obcí správního obvodu ORP s povodňovým plánem správního obvodu ORP Kravaře,
  • uplatňuje sankce v rámci přestupkových řízení na svěřeném úseku v souladu se zákonnými předpisy, zejména zákona. č. (250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich – ve znění pozdějších předpisů),

Podle zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, ve znění pozdějších novel:

  • rozhoduje ve veřejném zájmu,
  • rozhoduje ve sporech,
  • uplatňuje sankce v rámci přestupkových řízení na svěřeném úseku v souladu se zákonnými předpisy, zejména zákona. č. (200/1990 Sb.,o přestupcích),
  • zpracovává údaje poskytnuté provozovateli z majetkové evidence vodovodů a kanalizací za správní obvod ORP a zasílá na příslušné ministerstvo,
  • v rámci pracovní náplně realizuje osvětovou činnost, vypracovává odborné články do tisku.

Úsek ochrany přírody a krajiny, ochrany zemědělského půdního fondu, environmentální osvěty

Podle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších novel, na území města Kravař a jeho místních částí

  • povoluje kácení dřevin, ukládá náhradní výsadbu, vede přehled pozemků vhodných k výsadbě,
  • vede přehled o veřejně přístupných účelových komunikacích, stezkách a pěšinách,
  • na území správního obvodu obce s rozšířenou působností:
  • vymezuje a hodnotí místní systém ekologické stability,
  • vydává závazná stanoviska k zásahům do významných krajinných prvků,
  • vydává závazná stanoviska k odlesňování a zalesňování pozemků nad 0,5 ha a k výstavbě cest a vážnic a lesních melioračních systémů,
  • povoluje záměrné rozšíření geograficky nepůvodních druhů rostlin či živočichů do krajiny,
  • může uložit zajištění či použití prostředků šetrných k rostlinám a živočichům při zemědělských, lesnických a stavebních pracích, při vodohospodářských úpravách, v dopravě a energetice,
  • chrání rostliny a živočichy,
  • registruje a ruší VKP,

Podle zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších novel

  • vydává stanoviska jako dotčený orgán státní správy k řízení jiných orgánů,
  • vydává souhlas k odnětí půdy ze Zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF) pro účely územního řízení,
  • vydává souhlas k návrhům na stanovení dobývacích prostor,
  • vydává souhlas k návrhu na schválení zadání staveb, v němž se předpokládá odnětí půdy ze ZPF,
  • vydává souhlas k návrhu tras nadzemních a podzemních vedení, pozemních komunikací, celostátních drah,
  • na základě stavebního povolení vydává rozhodnutím odvody za odnímanou půdu,
  • rozhoduje v pochybnostech, jde-li o součást ZPF,
  • ve správním obvodu vykonává státní správu v ochraně zemědělského půdního fond.

Úsek ochrany ovzduší a odpadového hospodářství

Na úseku ochrany ovzduší

Vymezení území: Kravaře

Podle zákona č. 201/2012 Sb., ochraně ovzduší ve znění pozdějších předpisů na území města a jeho místních částí

  • Vydává vyjádření k řízení o umístění stacionárního zdroje uvedeného v příloze č. 2 k tomuto zákonu, a to do 15 dnů ode dne doručení podkladů ve věci, pokud se s krajským úřadem nedohodne jinak.

Vymezení území: Bolatice, Chuchelná, Kobeřice, Kravaře, Rohov, Strahovice, Sudice, Štěpánkovice, Třebom.

Podle zákona č. 201/2012 Sb., ochraně ovzduší ve znění pozdějších předpisů na území správního obvodu ORP:

  • vydává závazné stanovisko k umístění, provedení a užívání stavby stacionárního zdroje neuvedeného v příloze č. 2 k tomuto zákonu podle jiného právního předpisu,
  • Ukládá opatření ke zjednání nápravy u provozovatelů, kteří neplní povinnosti stanovené zákonem o ochraně ovzduší.
  • Vydává rozhodnutí o zastavení provozu stacionárního zdroje neprovedl –li provozovatel zjednání nápravy ve stanovené lhůtě.
  • Kontroluje stacionární zdroje a jejich příslušenství, používaná paliva, suroviny a technologie související s provozem stacionárního zdroje (tmavost kouře, doklady o provedení kontroly odborně způsobilou osobou, měření emisí).
  • Zpřístupňuje informace podle zákona o ochraně ovzduší.

Vede evidence a statistiky dle prováděcích předpisů k zákonu o ovzduší.

Odpadové hospodářství

Podle zákona č.  541/2020 Sb., zákon o odpadech, ve znění pozdějších novel, na území správního obvodu ORP

  • vede a zpracovává evidenci vydaných souhlasů a dalších rozhodnutí podle tohoto zákona,
  • kontroluje, jak jsou dodržována ustanovení právních předpisů a rozhodnutí správních orgánů ve všech oblastech působnosti tohoto zákona a zda pověřené osoby dodržují stanovený způsob hodnocení nebezpečných vlastností odpadů,
  • může zabezpečit odpad nebo zajistit odklizení odpadu, který ohrožuje nebo poškozuje zdraví lidí nebo životní prostředí, před únikem škodlivin do okolního prostředí
  • může zakázat původci odpadů činnost, pokud nemá zajištěno převzetí odpadů a pokud by odpady vzniklé v důsledku pokračování této činnosti mohly způsobit škodu na životním prostředí nebo zdraví lidí,
  • vydává stanovisko k územním plánům a regulačním plánům podle stavebního zákona z hlediska odpadového hospodářství,
  • vydává z hlediska nakládání s odpady nebo vedlejšími produkty závazné stanovisko k terénním úpravám a k odstranění stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona,
  • vydává vyjádření z hlediska nakládání s odpady ke změně dokončené stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona,
  • vydává vyjádření ke zřízení zařízení určeného pro nakládání s odpady a k zavedení nebo rozšíření výroby oxidu titaničitého,
  • uděluje souhlas s provozem malého zařízení a s provozním řádem,
  • uděluje povolení k upuštění od odděleného soustřeďování odpadů,
  • projednává přestupky, opatření k nápravě.

Podle zákona č. 541/2020 Sb., zákon o odpadech ve znění pozdějších novel, na území města a jeho místních částí kontroluje

  • zda právnické a podnikající osoby využívají obecní systém pouze na základě písemné smlouvy s obcí a v souladu s ní a zda nepodnikající fyzické osoby nakládají s komunálním odpadem v souladu s tímto zákonem,
  • zda právnické a podnikající osoby mají zajištěno převzetí odpadu, který samy nezpracují v souladu s tímto zákonem, osobou oprávněnou k převzetí daného druhu a kategorie odpadu podle tohoto zákona,
  • projednává přestupky, opatření k nápravě.

Úsek lesního hospodářství, myslivosti a rybářství

Podle zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších novel.

Obecní úřady obcí s rozšířenou působností rozhodují

  • o prohlášení pozemku za pozemek určený k plnění funkcí lesa,
  • o pochybnostech, zda jde o pozemky určené k plnění funkcí lesa,
  • o dělení lesních pozemků, při kterém výměra jednoho dílu klesne pod 1 ha,
  • o odnětí lesních pozemků plnění funkcí lesa do výměry 1 ha nebo o omezení jejich využívání pro plnění funkcí lesa a o výši poplatků za odnětí,
  • o dočasném omezení nebo vyloučení vstupu do lesa, pokud nepřesahují jejich správní obvod,
  • o povolení výjimky ze zákazu některých činností v lese,
  • o stanovení podmínek ke konání organizovaných nebo hromadných sportovních akcí v lese, pokud nepřesahují jejich správní obvod,
  • o uložení opatření k zajištění bezpečnosti osob a majetku před škodami, které by mohly být způsobeny padáním kamenů, sesouváním půdy, pádem stromů a lavinami z lesních pozemků, a o tom, kdo ponese náklady s tím spojené,
  • o uložení opatření v případech mimořádných okolností, pokud nepřesahují jejich správní obvod,
  • o výjimkách ze zákazu provádět mýtní těžbu v lesních porostech mladších než 80 let,
  • o podmínkách lesní dopravy po cizích pozemcích,
  • o udělení nebo odnětí licence pro výkon funkce odborného lesního hospodáře,
  • o pověření právnické nebo fyzické osoby výkonem funkce odborného lesního hospodáře,
  • ukládání pokut (hlava devátá),
  • o uložení opatření k odstranění zjištěných nedostatků, opatření ke zlepšení stavu lesů a plnění jejich funkcí, o zastavení nebo omezení výroby nebo jiné činnosti v lese v případech hrozících škod, pokud nepřesahují jejich správní obvod,
  • o nezbytných opatřeních k odvrácení hrozícího nebezpečí, pokud nepřesahují jejich správní obvod.

Obecní úřady obcí s rozšířenou působností

  • vedou evidenci nájmů a výpůjček pozemků určených k plnění funkcí lesa ve svém správním obvodu,
  • uplatňují stanovisko k územně plánovací dokumentaci, pokud není příslušný kraj nebo ministerstvo,
  • vydávají souhlas k vydání územního rozhodnutí, jímž mají být dotčeny pozemky určené k plnění funkcí lesa do výměry 1 ha, pokud není příslušný kraj, a souhlas k vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo využití území do 50 m od okraje lesa,
  • zajišťují zpracování osnovy (ust. § 25 odst. 1 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (Lesní zákon), ve znění pozdějších novel),
  • povolují výjimky ze stanovené velikosti nebo šířky holé seče,
  • povolují výjimky ze zákonných lhůt pro zalesnění a zajištění kultur,
  • ustanovují lesní stráž a zrušují ustanovení lesní stráže (§ 38 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších novel, ve svém správním obvodu,
  • soustřeďují údaje lesní hospodářské evidence o lesích ve svém správním obvodu a postupují je pověřené organizační složce státu,
  • vykonávají dozor nad dodržováním tohoto zákona, předpisů vydaných k jeho provedení a rozhodnutí vydaných na jejich základě.

Obecní úřady obcí s rozšířenou působností vykonávají státní správu a povinnosti určené orgánům státní správy lesů podle zákona a předpisů vydaných na jeho základě ve všech dalších případech, není-li zákonem určen jiný orgán státní správy lesů.

Podle zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších novel

  • rozhoduje o konání chovatelské přehlídky trofejí a ustanovuje hodnotitelskou komisi,
  • omezuje vstup do honitby nebo její části,
  • vede rejstřík honebních společenstev, uznává honitby, přičleňuje honební pozemky,
  • vede evidenci mysliveckých hospodářů, mysliveckých stráží, ustanovuje, odvolává a ruší myslivecké hospodáře a myslivecké stráže,
  • vede evidenci držitelů a uživatelů honiteb, loveckých lístků, loveckých psů, výkazů o hospodaření v honitbě a výskytu druhů zvěře a odlovu zvěře,
  • vede evidenci plomb a lístků o původu zvěře,
  • kontroluje plány chovu a lovu, povoluje jejich změny, zpracovává hlášení, povoluje odlov zvěře, která není normována,
  • vydává lovecké lístky, lístky o původu zvěře, plomby,
  • zpracovává statistická hlášení,
  • dozírá nad dodržováním zákona, ukládá opatření a pokuty,

Podle zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších novel

  • vydává a odebírá rybářské lístky,
  • ustanovuje, odvolává a ruší rybářskou stráž a vede evidenci rybářských stráží ve své působnosti,
  • projednává přestupky podle tohoto zákona,
  • plní další povinnosti dle zákona.

Podle zákona č. 149/2003 Sb., o uvádění do oběhu reprodukčního materiálu lesních dřevin, ve znění pozdějších novel

  • přijímá oznámení, vystavuje potvrzení, ukládá pokuty, vykonává dozor.

Podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších novel

  • vyměřuje správní poplatky za vydání loveckých lístků,
  • vyměřuje správní poplatky za vydání rybářských lístků,
  • vyměřuje správní poplatek za vydání licence „odborný lesní hospodář“.

Podle zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů:

Obecní úřad

  • přijímá oznámení o výskytu nebo podezření z výskytu škodlivých organismů a předkládá je rostlinolékařské správě k dalšímu řízení,
  • plní specifické povinnosti na úseku ochrany včel při používání přípravků.

Obecní úřad obce s rozšířenou působností

  • projednává ve svých obvodech přestupky, jde-li o výskyt a šíření plevelů jakožto škodlivých organismů, které se šíří z neobdělávané zemědělské půdy a neudržované nezemědělské půdy a které ohrožují životní prostředí nebo zdraví lidí nebo zvířat.

Podle zákona č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších novel:

Obec

  • schvaluje místa, na nichž lze konat trhy určené k prodeji zvířat a živočišných produktů (tržnice a tržiště) a po určení veterinárních podmínek místa, na nichž lze konat svody zvířat, a povoluje konání těchto trhů a svodů,
  • vydává na návrh krajské veterinární správy nařízení obce o nařízení mimořádných veterinárních opatření, ruší tato nařízení a dozírá na jejich plnění,
  • hradí náklady spojené s odchytem a karanténováním odchyceného zvířete, není-li jeho chovatel znám.

Podle zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších novel, zajišťuje:

Obecní úřad obce s rozšířenou působností

  • projednává přestupky na úseku ochrany zvířat,
  • projednává správní delikty podle ust. § 27 zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších novel,
  • plní další úkoly v ochraně zvířat stanovené tímto zákonem a zvláštními právními předpisy, není-li příslušný jiný orgán ochrany zvířat,
  • vede a 1 rok od nabytí právní moci rozhodnutí o přestupku uchovává evidenci osob, které se dopustily přestupku podle tohoto zákona,
  • je povinen projednat všechny podněty podané podle ust. § 22 odst. 1 písm. i) zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších novel, krajské veterinární správy k projednávání přestupků a správních deliktů vyplývajících z porušení povinností uložených
  • chovatelům a ostatním fyzickým nebo právnickým osobám tímto zákonem; vyrozumět příslušnou krajskou veterinární správu do jednoho měsíce od podání podnětu o učiněných opatřeních a po vydání rozhodnutí o výsledku řízení,
  • je povinen vyžádat si odborné vyjádření orgánů veterinární správy, které je v řízení o přestupku nebo správním deliktu závazné,
  • provádí zvláštní opatření podle ust. § 28a zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších novel v součinnosti s příslušným orgánem Policie ČR,
  • na návrh krajské veterinární správy může správním rozhodnutím nařídit a zajistit umístění týraného zvířete do náhradní péče, vyžaduje-li to jeho zdravotní stav, nebo pokud je opakovaně týráno; nařídit chovateli zajistit opatření ke snížení počtu hospodářských zvířat včetně jejich
  • usmrcení v souladu s tímto zákonem, dochází-li k jejich týrání; nařídit chovateli pozastavení činnosti, při které dochází k týrání zvířat, a to do doby odstranění závad,
  • rozhoduje ve správním řízení o nákladech spojených s umístěním týraného zvířete do náhradní péče a s následnou péčí o něj a nákladech na léčení zvířete, které bylo týráno a poškozeno tak na jeho zdraví.

Přestupky, které odbor řeší v 1. stupni:

Přestupky

  • podle zákona o přestupcích v platném znění řeší přestupky v působnosti oddělení životního prostředí.

Správní poplatky, náhrady nákladů a pokuty

  • vyměřuje, vybírá a vymáhá správní poplatky  stanovené v sazebníku zákona o správních poplatcích,
  • rozhoduje podle správního řádu o povinnosti nahradit náklady řízení paušální částkou stanovenou prováděcím předpisem, účastníku, který řízení vyvolal porušením své právní povinnosti. Vybírá a vymáhá náhrady nákladů,
  • ukládá, vybírá a vymáhá pořádkové pokuty uložené  pro zajištění zdárného průběhu řízení a plnění úkolů,
  • ukládá, vybírá a vymáhá pokuty uložené za správní delikty právnických osob a podnikajících fyzických
  • vede evidenci správních poplatků, evidenci náhrad nákladů a evidenci pokut včetně inventarizace pohledávek.

Soubory

Úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne

Aktuální počasí

dnes, neděle 3. 11. 2024
oblačno 10 °C 1 °C
pondělí 4. 11. oblačno 7/3 °C
úterý 5. 11. jasno 11/4 °C
středa 6. 11. zataženo 12/4 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:8
DNES:50
TÝDEN:8408
CELKEM:2701862

paticka-text paticka-dekorace

Interaktivní mapa